onsdag 6 januari 2010

Dagens låtjävel

Kom precis tillbaks efter en promenad runt byn, tänkte att mitt knä skulle behöva det, men fel av mig, jag har faktiskt ännu ondare nu än innan jag gick. Haha det kan vi kalla fail.
Under min promenad gick jag och funderade över vad jag gjort av mitt liv, och kom på att det inte är särsklit mycket.
Haha.
Högstadiet sumpade jag, utom sita terminen i åk 9 när jag lyckades läsa upp mig till 210p. Inte så illa. Sen kom jag in på häst i rättvik och flyttade dit, gick 2 år, flyttade till grängesberg, gick en halv termin där, och nu är jag tillbaks till vart jag startade, i vansbro.
Anledningen till att jag inte gjort något är att jag prioriterat att supa framför att sköta skolan.
och det är här dagens låt kommer in;


Dagens låtjävel idag är;

Vet din mamma att du super - M.I.D

Vet du, min lilla vän,
vad du ska bli när du blir stor?
En direktör som pappa,
eller ingenjör liksom din bror?

Tänk dej för,
Å din mamma å pappa,
dom litar på dig
Ja tänk dej för,
innan du bestämmer dig

Vet din mamma att du super,
vet din far
att du dricker öl?
vet dom det, min vän,
får du aldrig gå ut igen

Tror du, min lilla vän,
att spriten föder kärleken?
Så passa dig, min lilla vän,
för kärlek kostar pengar de

Tänk dej för
å din mamma å pappa
dom litar på dig
Ja tänk dej för
innan du bestämmer dig

Vet din mamma att du super,
vet din far att du ej
har oskulden kvar?
vet dom det, min vän
får du aldrig gå ut igen,
får du aldrig gå ut igen

Du säger du vet, min lilla vän,
vad du ska bli när du blir stor
Då ljuger du min lilla vän,
för ingenting blir som du tror

ja, lev som du gör
för allting kommer å ordna sig
ja, lev som du gör
annars så tar socialen hand om dig

Vet din mamma att du super,
vet din far
att du ej har oskulden kvar?
vet dom det, min vän,
får du aldrig gå ut igen,
får du aldrig gå ut igen,
får du aldrig gå ut igen,



jag är förvirrad. tydligen inte alls Dia Psalma som gjort den.
Haha tack för rättningen (;

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar