fredag 1 januari 2010

Året som gick

Oooh, god morgon förfan :) Även om jag är mer död än levande så kan jag fortfarande säga; faan vad skönt med ett nytt år.
Dock har jag ett problem. Hur faan förkortar man 2010? 010 eller '10. Såg på en kompis facebook redan igår att han hade problem det det (eller rättare sagt funderade över det) ända sen dess har jag tänkt på det. Ja menar 09 va ju inte så svårt, och alla fattade då vad man menar. Jaja, dagens i-landsproblem.
Iaf så sitter jag här och funderar över året som gick, vad lärde jag mig? Vad hände? Vilka människor träffade jag?
Jag gick ju i rättvik fram till sommarlovet (då rektorn hade andra planer för mig) och i Rättvik kände jag ju massor av människor sen tidigare, men jag och Mikkiz blev nära vänner, jag lärde känna Fiah, vi umgicks mycket med Tomas, drack en del alkohol. Emil står mig nu närmare än någonsin.

Jag och Mikkiz var uppe i älvdalen en del i början av året, en spontan älvdalsresa i mars ledde sen till att jag träffade mannen i mitt liv, som då var chaffuör till några idringar (har jag för mig).
Svinhalt var det mellan lillstugan och toaletten (som fanns inne i stora huset, jag var full och behövde någon att stödja mig på) så jag tog chansen att få prata med jon och tvingade med mig honom in på toaletten.
Vi pratade en del den kvällen, jag fick hans telefonnummer innan dom skulle åka hem, så skrev vi sms. Vi pratade i telefon flera gånger om dagen och skrev 100tals sms till varandra. Så satt vi ett datum när han skulle komma ner och hälsa på, han gjorde det, vi myste som fan, allting kändes så himla rätt. Det gick ytterligare några veckor, sen var vi ett par, och är nu oxå, still going strong.

I samma veva som jag och Jon blev ett par, kom lilla Zigge till världen.
Jag visste (såklart) om att Jessica skulle få, ganska när som helst, så jag gick och tänkte på det hela tiden. De hade frågat om jag ville vara gudmor till den lilla, och självklart svarade jag 'ja'.
Dagarna gick gå långsamt när vi väntade på lilla Z, men så en dag fick jag ett mms till min telefon. Första bilden på Zigge.
Tårarna sprutade, jag var så jävla glad, sötaste ungen jag sett i mitt liv!
sen är det såklart massa annat som hunnit hänt under året, men som jag inte riktigt orkar ta upp.
Jag har gjort så mycket saker, och haft så roligt under året, träffat massa nya människor t.ex de sköna människorna i Grängesberg, de 'nya ettorna' i rättvik och massa andra människor.
2009 har faktiskt fört mest bra saker med sig.
Over and out ;*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar